Виховання та сприяння становленню творчої особистості дитини у закладах загальної середньої освіти Чопської міської територіальної громади
Пріоритетною системою розвитку позакласної освіти та виховання є сприяння становленню творчої особистості дитини. У цьому плані особливе місце належить гуртковій роботі, під час якої діти працюють за своїми власними інтересами.
Цілеспрямоване поєднання шкільної і позашкільної стратегії – запорука повноцінного виховання особистості і тому має велике майбутнє.
Свобода і можливість вибору улюблених занять у позакласній роботі з метою задоволення своїх захоплень впливають на характер самоорганізації усієї подальшої життєдіяльності дитини, на її базисну професійну підготовку і компетентність, допомагають відшукати власну модель майбутньої професійної діяльності, безпомилково «приміряти» її до своїх можливостей, свого характеру, в ранньому віці визначати гідне місце в житті, повноцінно реалізувати творчі можливості.
Головна особливість позакласного педагогічного процесу полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості педагогів і дітей на їх дружбі і духовній спільності, на визнанні самоцінності особистості дитини, на взаємодопомозі і взаємній зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності.
Гурткова робота нерозривно зв’язана з освітнім процесом, що здійснюється на уроках і ґрунтується на знаннях і навичках, набутих учнями на заняттях. Характерною її особливістю є те, що вона не регламентується обов’язковими програмами, а це надає їй гнучкості і дозволяє краще враховувати прагнення кожної дитини. Головною метою позакласної гурткової роботи є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка до майбутнього життя.
Розвиток творчих здібностей учнів, залучення їх до творчої діяльності саме у позаурочний час в деякій мірі уберігає школярів від моральної деградації. Адже не секрет, що підлітки, які позбавленні можливості самовираження, більш схильні до правопорушень.
Питання організації та проведення занять з гурткової роботи знаходиться на постійному контролі адміністрацій закладів загальної середньої освіти Чопської міської територіальної громади та управління освіти, культури, молоді і спорту Чопської міської ради.
З метою виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностейз початку І семестру 2021/2022 навчального року у закладах загальної середньої освіти територіальної громади було організовано роботу гуртків за інтересами із врахуванням побажань здобувачів освіти. Усі гуртки працюютьза графіками роботи, затвердженимикерівниками закладів,авторськими програмами, рекомендованими та схваленими Міністерством освіти і науки України, Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти.
Відсоток відвідування гуртків учнями 1-11 класів високий.
У Чопському ЗЗСО I-IIIcт. №1 працює 6 гуртків:«Пізнайко» для учнів 1 класів (37), керівник Галаговець К.І., «Влучний стрілець» для учнів 9-11 класів (16), керівник Сігайов В.Д., баскетбольний для учнів10-11 класів (20), керівник Машталер В.І., «Юний художник» для учнів 5-7 класів (32),керівник Мацола Т.М., театральнийдля учнів6-10 класів (16), керівник Михнова О.В., «Пізнай світ» для учнів 3 класів (31 учень), керівник Гренюх О.П..
У Чопському ЗЗСО I-IIIcт. №2 ім. І.Сечені –5 гуртків: вокальнийдля учнів 2 та 9 класів (15), керівник Мельник Е.Ф., хореографічнийдля учнів 5-11 класів (30), керівник Андрейчик Б.О., театральнийдля учнів 11 класу (15), керівник Палко Є.Е., мовознавчідля учнів 9-Б класу (15), керівник Капко Л.М., та для учнів 11 класу (17), керівник Дружич Г.Л..
У Есенському ОЗЗСО І-ІІІ ст. – 3 гуртки: театральнийдля учнів 5-11 класів (20), керівник Лазівська М.Й.,музичний «Гармонія»для учнів 5,7-10 класів (20), керівник Сані П.П., художній «Жар-птиця»для учнів 5-7 класів (20), керівник Такарськи І.І..
У Соловківській філії Есенського ОЗЗСО І-ІІІ ст. – 1 гурток «Цікава інформатика» для учнів 5-8 класів (12), керівник Гал М.М..
У Червонівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів–8 гуртків:«Юні мовознавці»для учнів 7 класу (15), керівник Стецюнич Т.І., музичний «Рапсодія» для учнів 5-6 класів (22), керівник Комарницька О.М., «Історичне краєзнавство» для учнів 11 класу (15), керівник Мицька В.І., ляльковий театр «Кузя» для учнів 5 класу (16),керівник Лавринець С.С., бібліотечний «Палітурна справа» для учнів 5-6 класів (16), керівник Лешко Я.М., «Цікава інформатика» для учнів 5 класу (15), керівник Тарча В.М., «Географічне краєзнавство» для учнів 8 класу (15), керівник Кашков М.Ю., народознавчий «Криниця» для учнів 7 класу (15), керівник Кашков М.Ю..
У Тисаашванській гімназії – 2 гуртки:мовний для учнів 2-3 класів (16), керівник Ковач Т.З., «Юні мовознавці»для учнів 6-7 класів (18), керівник Маломка А.М..
У Соломонівській гімназії – 2 групи хореографічного гуртка:молодша група для учнів 1-6 класів (16) та старша група для учнів 7-9 класів(15), керівник Андрейчик Б.О..
На оплату занять з гурткової роботи педагогічним працівникам з державної субвенції у 2021 році було виділено 454 159, 65 грн.
Всього у закладах загальної середньої освіти Чопської міської територіальної громади займається у 28 різноманітних гуртках 510учнів.
Юні гуртківці брали участь у позакласних заходах, конкурсах, які проходили у закладах освіти, з радістю показували свої творчі здібності та досягнення.